vineri, 17 octombrie 2014

Fata!

Fata!


Da, stiu, am spus “fata!”.
Da, stiu care este parerea majoritatii despre acest apelativ, folosit intre femei.
Nu, nu spun “fa” niciodata.
Doar “fata”.


Cand eram mica, matusa mea Iuliana, locuia in Bucuresti si mama era foarte apropiata de ea. Si acum sunt apropiate, doar ca matusa si unchiul meu s-au intors in Bacau si se vad mai rar. In fine, de fiecare data cand mama o dojenea ii spunea “fata!”.. si mie mi se parea foarte comic. Asa le spun prietenelor mele, nu mi-e jena. 

In plus, nu vad unde este problema, de fapt. Se foloseste la tara de zeci de ani, ca apelativ intre femei, cu mult inaintea actualului “Girl” pe care il folosesc fetele.

Uneori fetele isi spun intre ele “gagico”, “p*zdo”, “fa”, “bitch” apelative care sunt ori jignitoare ori care vin dintr-o zona oarecum.. gri, din punct de vedere etimologic. “Gagica” e dintr-un cuvant tiganesc, iar in romana inseamna amanta, “p*zdo” e din slava si risti exprimandu-te asa pe undeva, sa arunce mamicile cu genti de pampers dupa tine. “Fa” e o prescurtare de la “fata” intr-adevar, dar cred ca a fost atat de intens, in timp, folosit intre tiganci (si ce?! Bravo lor, nah!) incat cumva si-a pierdut sensul, devenind un apelativ desuet si, cred eu, nepotrivit pentru tinere. La tara il folosesc babele intre ele in anumite zone, deci …

“Fata” in schimb este onest. Mai ales ca in ultima perioada a intrat intr-un fel de obscuritate. Fetele tinere isi spun intre ele “girl” si “bitch si “dear” si “darling” incat cred ca “fata” are ceva “old school”, atunci cand e folosit.

E ca un fel de limbaj secret intre femei. Cred ca unui barbat i-ar fi greu sa imite, in scris, credibil o fata. Daca Bogdan, spre exemplu, ar vrea sa ma imite intr-o discutie pe whatsapp cu prietenele mele, i-ar fi cel putin greu.

Ele stiu exact cum il folosesc si in ce context, cred ca pot sa anticipeze si punctuatia, in scris. Stiu ca daca incep o propozitie cu Fata! inseamna ca tocmai mi-am amintit ceva important sau am o idee foarte buna de impartasit J

Chiar si mamei ii mai spun, in gluma uneori… Si ma emotioneaza intr-un fel. E ca atunci cand bei o bere cu taica-tu, fiind baiat. Te apropie.
Cum ma simt apropiata si de prietenele mele, atunci cand le spun, mai in gluma, mai in serios: Hai, faaaaataaaa! J


Pe curand,

Adelina






Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu